حوادث

عوارض خودارضایی در دختران / چگونه خودارضایی را ترک کنیم؟

خبرهای فوری: علت های زیادی برای خودارضایی دختران در سن کم وجود دارد : مانند تجاوز جنسی در کودکی، کنجکاوی های هدایت نشده ، مشکلات روحی و …

به گزارش بخش حوادث سایت خبرهای فوری، خودارضایی وقتی اتفاق می افتد که شخصی خودش را توسط عکس و فیلم به صورت مجازی تحریک کرده و به انجام سکس خیالی در ذهن بپردازد. یکی از مشکلات فراگیر در ایران به دلیل عدم دسترسی به جنس مخالف، پدیده خودارضایی در دختران و پسران می باشد.

این عمل در زنان ۲۰ درصد بیشتر از آقایان رخ می دهد اما عوارض منفی و ضررهای وارده بر جسم و روان مردان تا ۵۰ درصد بیشتر از زنان است. به دلیل سهولت انجام خودارضایی احتمال اعتیاد پیدا کردن به این کار بسیار زیاد و ترک آن بسیار سخت می باشد. هر گونه خارج شدن منی و انزال از آلت مردانه با خودارضایی باعث می شود انرژی بسیار زیادی به هدر رفته و موجب خستگی مفرط و احساس خواب آلودگی، بی حوصلگی و عدم تمرکز ذهن گردد.

عوارض روحی و روانی خودارضایی

وقتی شخص فردی را در ذهن خود مجسم می کنید و عمل رابطه جنسی را با او بازسازی می نمایید به مغزتان یک دستور مجازی می دهید. در این حال مغز هم به اندام ها دستور مجازی داده و بلافاصله حرکت خون به اندام های قابل تحریک فرد زیاد می شود و در انتها که فرد به ارضای جنسی می رسد، انرژی زیادی را به واسطه یک حرکت مجازی به هدر داده است.

این عادت باعث می شود مغز برای ارضای جنسی به این وضعیت عادت پیدا کرده و در نتیجه زن یا مرد متاهل در برقراری رابطه جنسی دچار مشکل خواهد شد. عوارض خودارضایی در آقایان کم حوصلگی، عصبانیت زود هنگام، بهم ریختن ریتم خواب، عدم تمرکز، لاغزی، احساس ضعف عمومی بدن در طول شبانه روز، عدم لذت از رابطه جنسی واقعی، کم شدن میزان اسپرم عوارض خودارضایی در خانم‌ها کم حوصلگی، عدم تمرکز، خواب آلودگی و خستگی مفرط، احساس ضعف در بدن و کوفتگی، عدم لذت بردن از رابطه جنسی واقعی و درد در ناحیه زیر دل بالای دستگاه تناسلی.

مهمترین عوارض جسمانی خودارضایی زنان

ضعیف شدن قوای جنسی، احساس درد در هنگام قاعدگی و بی نظمی آن، اختلال در رشد سیستم عصبی مغز، خستگی، از دست دادن انرژی و سرزندگی و طراوت دخترانه، کاهش قدرت حافظه، عدم تمایل به جنس مخالف، ناباروری (البته در شرایط حاد) مخالف اشاره کرد.

درمان خودارضایی

درمان این عادت برای افرادی که روزانه چندبار عادت به انجام خودارضایی دارند تا حدی سخت است اما غیر ممکن نمی باشد. برای ترک این عادت پیشنهاد می شود:

الف. از تنها ماندن اجتناب شود

ب. از بیکار ماندن خودداری کنید

ج. اگر با نگاه به اندام جنس مخالف تحریک می شوید در وهله اول سعی کنید اصلا نگاه نکنید یا بلافاصله روی خود را برگردانید و از نگاه طولانی مدت پرهیز نمایید.

د. از تماشای عکس و فیلم یا مطالب تحریک کننده اجتناب نمایید.

میزان شیوع خودارضایی دختران

میزان شیوع خودارضایی بین خانمها بصورت دقیق مشخص نیست، ولی در نقاط مختلف دنیا متفاوت است. میزان شیوع گزارش شده از ۹۰-۵۰ درصد متفاوت است. در یک بررسی در ایندیانا در آمریکا از ۲۰۰۰ خانم ۶۰-۱۸ ساله در مورد خودارضایی پرسیدند، بیش از ۵۰ درصد آنها پاسخ دادند که متاسفانه خودارضایی می کنند. /یک زوج . حرف تازه

[irp posts=”6859″ name=”روایت‌هایی از آزار جنسی کلامی در محل کار (۱۶+)”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۱۹ دیدگاه ها

  1. عمل خود ارضایی هم برای آقایان و خانم هابر اساس مستندات علم امروز از یک طرف و دستور صریح شارع و دین از سوی دیگر مضر ، جسمی و روانی بوده و شما یک پزشک یا روان پزشک که دغدعه سلامت جامعه جوان رو داشته باشه پیدا نخواهید کرد که این عمل رو تایید کنه .اما آنچه در فیزیولوری بدن انسان قابل استناد می باشد توجه به کارکرد اعضای بدن و شناخت صحیح آن است . این مسئله را در حیوانات که صرفا قوه شهوت و تناسل را بصورت خدادادی دارند ( غیر ذی شعور هستند) کاملا می شود استناد کرد . خداوند تکثیر نسل و تناسل را در لذت بخش ترین عمل قرار داده تا آن شکل حیات منقرض نشود حال این تمایل و عمل تناسل چگونه هدایت شده ؟؟ آیا یک حیوان برای رسیدن به هدف خلقت دست به این کار می زند ؟ البته که نه ، چون معارض با هدف خلقت اوست .
    نکته دیگر که در منابع متعدد دیده شده بازخورد این عمل در سنین جوانی کم و متاسفانه دردها ی عضلانی استخوان و کاهش و ضعف بدن در میانسالی گریبانگیر افراد درگیر با بیماری خود ارضایی خواهد شد و امیدوارم بافراهم شدن زمینه ازدواج جوانان زمینه بروز این ناهنجاری محو گردد. به امید خوشبختی جوانان عزیز ایرانی

  2. سلام به همگی دوستان.
    به نظر من ، علم بشر هیچوقت به اندازه علم خالق بشر نیست. وقتی پیامبر ما و خالق ما، عمل خودارضایی رو بسیار نامناسب دونسته ، ما هم باید بشنویم و اطاعت کنیم وگرنه این خود ما هستیم که آسیب میبینیم.
    قطعا یه زمانی بشر هم به این نتیجه میرسه ولی شاید اون موقع دیگه ما نباشیم.

  3. متاسفانه توی مملکت ما انقد دروغ و دغل زیاد شده که وقتی یه مطلب علمی هم توضیح داده میشه مردم با شک و تردید برخورد میکنند.

    1. مستر جان! سورس این مطلب علمی کجاست؟ بر اساس کدوم تحقیق یا پژوهش یا برنامه ی تحقیقی و مطالعاتی انجام شده!؟!؟!؟
      اگر موسسه یا جایی این در مورد این موضوع تحقیق کرده، باید منبع و آدرس منبع هم ذکر بشه! پس میشه گفت که خیلی صحبت بی اساسیه!
      با یه سرچ ساده میتونی ببینی که این خبر کلا در مورد چیز دیگه ایی بوده! و تمام اطلاعاتی که اینجا داده اشتباهه!

  4. در آقایان فوق العاده چشم رو ضعیف میکنه
    لاغر میشوند به شدت
    جوش زدن فراوان
    ابتلا به زود انزالی
    و لذت نبردن از رابطه جنسی(به دلیل زود انزالی)

  5. بنام خدا
    متاسفانه امروز اگر کسی مطلبی بر اساس تحقیقاتی از دانشگاهی غربی که اکثرا هم نظر سنجی و یا نظر نه چندان درست چند فرد غربی باشد به عنوان مطلب علمی و بین قشر تحصیل کرده با آب و تاب نقل می شود.
    از طرف دیگر در شرع مقدس اسلامی تمام مسائل به روشنی بیان شده است نشان به نشان شروع قرون وسطی که اجداد اروپائیان و غربیان امروزی از قرون وسطی به بعد دانشگاه و فرهنگ و هنر و بهداشت و حتی قاشق و چنگال را از فرهنگ اسلامی عاریت گرفتند ،
    حکم خود ارضای از نظر شرعی حرام نیست اگر حالت افراط و اعتیاد نگیرد
    اعتیاد و عدم تعادل مضموم و ناشایست است.
    پرواضح است برای انسان متاهل، خود ارضایی نه تنها با فلسفه و روح متاهلی در تعارض است بلکه منجر به دوگانگی شخصیتی هم میشود.

  6. خودارضایی باعث هیچ بیماری و مشکلی نیست.متاسفانه همین چرندیات باعث میشه فرد بعد از عمل دچار بحران روحی بشه

    1. خیلی خیلی کوته فکر تشریف دارید دوست عزیز. من اصلا به این حرفهایی که اینجا نوشته کاری ندارم ولی اینو به شخصه تجربه کردم و شما هم تجربه کردید. ضعف شدید بدن، تاری دید و چشم درد، سردرد های زیاد و احساس پشیمانی بعد از انجام این عمل زشت که از لحاظ روانی شدیدترین شکنجه است

      1. دوست عزیز شما برو به دکتر یه سر بزن، چون این نشونه ها فقط تو شماست، برو به روان پزشک هم سر بزن خوبه برات!
        اینهمه آدم بدون احساس پشیمانی که شما داری می گی اینکارو می کنن، یکم بزرگ شو، شدیدترین شکنجه های روحی چیزای دیگه است.
        شما کوته فکری
        ضعف شدید؟ :))) اون حس انزاله مرده، برای خانوم ها همچین چیزی نیست، بهش میگن انزال، و برای خانم ها میگن ارضا، چون با هر بار ارضا میزانش میره بالاتر و به درجه ی بالاتری میرسه و میتونه اصطلاحا Multiple Orgasm داشته باشه!
        ضعف شدید چشم مال چیزه دیگه اییه، این حرفی که میزنی نه علمیه، نه پزشکی، نه تجربی، حالا چون شما چشمت ضعیف شده که دلیلش لزوما این نیست :)))) پس همه ی کسایی که چشمشون ضعیفه خود ارضایی می کنن :))))))) خیلی خنده دار بود

        برای سردردت هم برو دکتر چون احتمالا سردرد میگرنی داری

  7. مطلبی که قرار دادید کاملا صحت علمی نداره و خودارضایی مداوم باعث اعتیاد به خودارضایی میشه،وگرنه خودارضایی عمل ناشایستی نیست

    1. خب شما لطف کنید شایسته بودن این عمل رو با سند و مدرک و با مطمئن بودن از صحت علمی صددرصدی اثبات کنید
      البته مراقب آبروی خودتون و علمتون که باعث این افکار شما شده هم باشید
      چون باعث میشه یکی باشه که واقعا با سواد باشه و آبروتون رو ببره
      موفق باشید

      1. خب یکم مطالعه که داشته باشید میفهمید که خود ارضایی باعث بی آبرویی نیست و اینکه سوادشو داشتم که اینجا کامنت گذاشتم دوست عزیز

    2. چیزی که دین گناه کبیره خونده و براش عذاب جهنم وعده داده صد در صد مضر ترین کار روی زمینه

    3. بنظرم فطرت جوابش رو داده و توی همه جای دنیا احساس ناشایستی میکنن درباره ی این عمل ولی عذاب وجدان شاید نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا