سیاسی

علیرضا‌بیگی: مجلس نمی‌تواند در خصوص کاهش زمان سربازی و معافیت مشمولان بالای ۳۰ سال دارای دو فرزند ورود کند، اینها فقط یک سروصدای انتخاباتی است.

خبرمهم: نماینده مردم تبریز در مجلس: باید از مجلس پرسید که چرا با مردم پنهان‌ کاری می‌کند؟

نماینده مردم تبریز در مجلس: عملکرد مجلس اگر هم با عنوان کاهش گرانی‌ها انجام شده اما خروجی‌اش کاهش گرانی‌ها نبوده. به طور مثال مجلس مالیات بر مسکن‌های خالی را وضع کرد ولی مسکن ارزان نشد. /چون دولت و مجلس می‌خواهند دولت به عنوان بازیگر اصلی در حوزه اقتصاد قرار بگیرد نتیجه‌اش می‌شود چپاول، رانت و غارت‌هایی که اتفاق می‌افتد و مردم مایحتاج روزانه شان را هم گران‌تر از بازار جهانی خریداری می‌کنند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، احمد علیرضا‌بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم گفت: عملکرد مجلس هم اگر با عنوان کاهش گرانی‌ها انجام شده اما خروجی‌اش کاهش گرانی‌ها نبوده. به طور مثال مجلس با این عنوان که بنا دارد در موضوع بازار مسکن و دخالت تعرفه و مالیات می‌خواهد عرضه را زیاد کند، مالیات بر مسکن‌های خالی را وضع کرد ولی نتیجه آن کاهش قیمت مسکن و اجاره‌بها نشد و همین‌طور مسائل دیگر نیز خروجی‌اش دسترسی بهتر و آسانتر مردم به مسکن ارزان نشد. 

علیرضابیگی ادامه داد: نه دولت و نه مجلس هیچ کدام بنا ندارند که بپذیرند ما باید به سمت اقتصاد رقابتی و مشارکت مردم بر حوزه اقتصاد برویم و تمام تلاششان بر این است که دولت به عنوان بازیگر اصلی در حوزه اقتصاد قرار بگیرد که این هم نتیجه‌اش می‌شود چپاول، رانت و غارت‌هایی که اتفاق می‌افتد و در حق مردم ظلم می‌شود تا جایی که مردم مایحتاج روزانه شان را هم گران‌تر از بازار جهانی خریداری می‌کنند. 

نماینده مردم تبریز در مجلس با‌اشاره به اینکه اگر شفافیت باشد امکان یکه‌تازی برای گروه‌های معاند فراهم نمی‌شود، تاکید کرد: اساسا همه ابهامات و شائبه‌هایی که نسبت به مجلس یازدهم پیش آمده، به خاطر فقدان شفافیت است. اگر شفافیت باشد امکان یکه‌تازی برای گروه‌های معاند فراهم نمی‌شود و همچنین بذر تردید و ناامیدی در دل مردم کاشته نمی‌شود ولی وقتی موضوع شفافیت در مجلس به فراموشی سپرده می‌شود و حتی برای نمایندگانی که خودشان در سامانه شفافیت داوطلبانه آرا خودشان را اعلام می‌کردند سامانه آپلود نمی‌شد. آن هم صرفا به این خاطر که خود مجلس واهمه داشت از اینکه مردم در جریان آرای نمایندگان قرار بگیرند، طبیعتا چنین اقداماتی پیش می‌آید و بعد هم کسانی سعی می‌کنند از این شک و ابهامات بهره‌برداری‌های سویی را انجام دهند. 

وی اضافه کرد: مجلسی هم که داعیه‌دار شفافیت بوده عملا نتوانست همان‌طور که انتظار می‌رفت شفافیت را اجرا کند، چرا که شفافیت خودش را به بقیه ارکان نظام گره زد. مثل اینکه شما انجام یک کاری را موکول کنید به اینکه اگر کس دیگری انجام داد من هم انجام می‌دهم. در صورتی که مجلس متعلق به مردم و مال مردم است و نباید چیزی را از آن‌ها پنهان کند. حتما هم یک مشکلاتی وجود داشته که مجلس از شفافیت واهمه داشته و باید این را از مجلس پرسید که چرا با مردم پنهان‌ کاری می‌کند؟

احمد علیرضا‌بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان نسبت به انتشار خبرهای مرتبط با کاهش زمان سربازی و معافیت مشمولان بالای ۳۰ سال دارای دو فرزند توسط نمایندگان مجلس گفت: اصلا مجلس نمی‌تواند در خصوص کاهش زمان سربازی و معافیت مشمولان بالای ۳۰ سال دارای دو فرزند ورود کند و در چارچوب اصل ۱۱۰ قانون اساسی است و در اختیارات ولی فقیه و توان نظامی کشور است که حتما باید لایحه‌اش از جانب ستاد کل و دولت به مجلس بیاید. من در جریان قول ضمنی آقای قالیباف هم در این خصوص نیستم. اینها فقط یک سروصدای انتخاباتی است و نمایندگان مجلس اصلا صلاحیت ورود به این موضوع را ندارند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا