بین المللی

کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی: حمله به منافع ایران برای آمریکایی‌ها گزینه آخر است.

خبرمهم: کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی: بررسی مواضع آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها گزینه حمله به جمهوری اسلامی و منافع آن‌ را به دلایل زیادی به عنوان ضعیف‌ترین گزینه مطرح کردند، آن‌ها گفتند اگر ما این گزینه را اتخاذ کنیم ممکن است جنگ در کل منطقه گسترده شود و این اصلا با منافع آمریکا سازگار نیست.

کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی: بعضی رسانه‌ها در انتقال اخبار مربوط به مواضع آمریکا نسبت به حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در حوالی مرز اردن و سوریه خیلی خطا کردند. موضع اصلی آمریکا این بوده که بایدن خواسته پیشنهاداتی به او شود از سوی دستیارانش تا ببیند که چگونه باید پاسخ دهد. اما در ایران اینگونه ترجمه شده که بایدن گفته من انتقام می‌گیرم و پاسخ می‌دهم. موضعی که آمریکایی‌ها اتخاذ کردند اصلا موضع خشنی نبوده. 

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، محمد صادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه به مطهره حیدری، خبرنگار خبرهای فوری مهم در‌خصوص پاسخ آمریکایی‌ها نسبت به حمله به پایگاه‌شان در مرز اردن و سوریه گفت: اولین نکته این است که بعضی رسانه‌ها در انتقال اخبار مربوط به مواضع آمریکا نسبت به حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در حوالی مرز اردن و سوریه خیلی خطا کردند. یعنی موضع اصلی آمریکا این بوده که بایدن خواسته پیشنهاداتی به او شود از سوی دستیارانش تا ببیند که چگونه باید پاسخ بدهد به حمله‌ای که انجام شده. اما در ایران اینگونه ترجمه شده بود که بایدن گفته من انتقام می‌گیرم و پاسخ می‌دهم. این ترجمه کاملا غلط و خبر نیز غلط بوده و موضعی که آمریکایی‌ها اتخاذ کردند اصلا موضع خشنی نبوده. حتی بعضی‌ها گفتن حمله قریب‌الوقع که اینطور نبوده. 

وی ادامه داد: بررسی مواضع آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها اولا در مواضعی که تا دیشب اتخاذ کردند گزینه حمله به جمهوری اسلامی و منافع آن‌ را به دلایل زیادی به عنوان ضعیف‌ترین گزینه مطرح کردند، از جمله اینکه آن‌ها گفتند اگر ما این گزینه را اتخاذ کنیم ممکن است جنگ در کل منطقه گسترده شود و این اصلا با منافع آمریکا سازگار نیست، به همین خاطر به عنوان ضعیف‌ترین گزینه مطرح کردند و حالا ممکن است گزینه‌های خیلی ساده‌تری را در‌پیش بگیرند، مثلا به مواضع برخی از گروه‌ها در عراق یا سوریه حملاتی را داشته باشند. این‌ها بر‌اساس مواضع آمریکایی‌ها در طول صحبت‌های دیروز تا دیشب بیشتر به ذهن می‌رسد. 

محمد صادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی در پایان نسبت به اینکه اگر آمریکا به ایران یا منافع ایران حمله کند آیا در شرایط فعلی ایران پاسخ می‌دهد یا خیر، تاکید کرد: حمله به منافع ایران برای آمریکایی‌ها گزینه آخر است. طبیعتا اگر منافع جمهوری اسلامی آسیب ببیند باید جمهوری اسلامی برای دفاع از منافعش وارد عمل شود. این یک انتخاب نیست یک الزام است. آمریکایی‌ها گفتند و پیش‌بینی کردند که اگر ما بخواهیم با ایران درگیر شویم، کل منطقه درگیر می‌شود، به همین خاطر می‌خواهند این اتفاق نیفتد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا