اقتصادی

رکورد تمام شاخص‌های آب‌وهوایی جهان در ۲۰۲۳ شکسته است

خبرمهم: نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور: رکورد‌های جدید اقلیمی زیادی در زمین به ثبت رسیده است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با بیان این که بر اساس گزارش‌های بین‌المللی، تمام شاخص‌های آب‌وهوایی زمین در سال ۲۰۲۳ شکسته است و رکورد‌های جدید اقلیمی زیادی در زمین به ثبت رسیده، اظهار کرد: دگرگونی‌های بی‌سابقه در زمین در حال وقوع است. محتوای گرمای اقیانوس‌ها و سطح دریا‌ها به بالاترین حد مشاهده شده رسیده و وسعت یخچال‌های قطب جنوب نیز به کمترین حد مشاهده شده تا کنون رسیده است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، وی با بیان اینکه بحران آب‌وهوا بزرگ‌ترین چالش بشریت است، ادامه داد: گرمای شدید، سیل، خشکسالی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و طوفان‌های حاره‌ای ویرانی‌های زیادی به بار آورده و سبب بروز خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی هنگفتی شده است.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا تصریح کرد: سازمان جهانی هواشناسی با هدف افزایش آگاهی‌بخشی آحاد جامعه نسبت به تغییرات در‌حال وقوع روی زمین، یک گزارش سالانه اقلیمی با مشارکت سازمان‌های هواشناسی سراسر جهان تهیه و تدوین می‌کند که بخشی از گزارش امسال با مشارکت سازمان هواشناسی ایران تدوین شده است.

وظیفه خاطرنشان کرد: بخشی از این گزارش به تغییرات گسترده در پارامتر‌های اقلیمی ایران به ویژه در حوزه بارش و دما اشاره شده است که پیامد‌های زیادی داشته است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه غلظت گاز‌های گلخانه‌ای همچنان در‌حال افزایش، باید منتظر تکرار رویداد‌های شدید آب‌وهوایی در اکثر مناطق جهان و ایران بود.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا اضافه کرد: سازمان‌های هواشناسی و آب‌وهواشناسی کشور‌ها برای مقابله با وسعت و بزرگی این چالش همکاری‌های خود با جامعه بین‌المللی را افزایش داده‌اند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا